ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen általános szerződési feltételek hatálya kiterjed a COMTHERM-ÉTA Kft. és a Vevő között bármely módon megkötött valamennyi termékértékesítési szerződésre.
1. A COMTHERM-ÉTA KFT. ADATAI, ELÉRHETŐSÉGEI
COMTHERM-ÉTA Kft. (székhely: 1097 Budapest, Gubacsi út 30/a, cégjegyzékszám: 01-09-161359, nyilvántartásba vevő bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, adószám: 10677474-2-43) (a továbbiakban: „COMTHERM-ÉTA”)
A COMTHERM-ÉTA központi elérhetőségei:
E-mail: comtherm @ comtherm.hu
Telefonszám: 06 (1) 348-0060, 06(1) 271-0604, 06 (1) 348-0059, 06(1) 280-2317
2. MEGRENDELÉS ÉS VISSZAIGAZOLÁSA
2.1. A Vevő Termékek megvételére vonatkozó ajánlata (megrendelése) a szerződést még nem hozza létre. A szerződés a megrendelésnek a COMTHERM-ÉTA általi írásbeli visszaigazolásával vagy ennek hiányában a megrendelés teljesítésével jön létre. A COMTHERM-ÉTA által a megrendelés alapján kiállított és a Vevőnek eljuttatott számla vagy díjbekérő is a megrendelés visszaigazolásának minősül.
2.2. A Vevő késedelem nélkül (fogyasztónak nem minősülő vevő legkésőbb a visszaigazolás kézhezvételét követő 1 (egy) munkanapon belül) köteles a COMTHERM-ÉTA felé írásban jelezni, ha a megrendelés és annak visszaigazolása között lényeges kérdésben eltérést tapasztal. Lényeges kérdésben való eltérés esetén a szerződés akkor jön létre, ha a Vevő a visszaigazolásban foglaltakat elfogadja. Egyéb esetben a szerződés a Vevő határidőben történő tiltakozása hiányában vagy a Vevő számla vagy díjbekérő szerinti teljesítésével a visszaigazolásban foglaltak szerint jön létre.
2.3. A COMTHERM-ÉTA a megrendeléseket nem köteles elfogadni, jogában áll a megrendeléseket részben vagy egészben teljesíteni, kivéve, amennyiben a Vevő a részteljesítést kizárta.
2.4. A COMTHERM-ÉTA kifejezetten fenntartja a jogot, hogy amennyiben a Vevőnek korábbi vagy folyamatban lévő megrendeléséből eredően lejárt tartozása áll fenn a COMTHERM-ÉTA-val szemben, úgy az újabb megrendelés elfogadását mindaddig visszautasítsa, illetve a fennálló megrendelések teljesítését felfüggessze, amíg a Vevő a tartozását nem rendezi, vagy – saját döntése szerint - az új megrendelést kizárólag előre fizetés mellett fogadja el. Lejárt tartozás esetén a COMTHERM-ÉTA jogosult ezen kívül a Vevő részére nyújtott esetleges kedvezményeket is a jövőre nézve megvonni.
2.5. A Vevő a megrendelés módosítására a visszaigazolást követően kizárólag a COMTHERM-ÉTA írásbeli hozzájárulásával és - a fogyasztónak nem minősülő Vevő - a COMTHERM-ÉTA által meghatározott, előzetesen közölt módosítási díj megfizetése mellett jogosult.
3. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
3.1. A teljesítési határidőt/határnapot a COMTHERM-ÉTA határozza meg a Vevő igényeinek figyelembevételével. A Vevő részéről bejelentett bármilyen műszaki és mennyiségi változtatás módosíthatja a már elfogadott határidőt. Amennyiben a Vevő a COMTHERM-ÉTA által megadott vagy módosított teljesítési határidőt annak közlésétől számított 1 munkanapon belül nem kifogásolja, úgy azt akként kell tekinteni, hogy azt elfogadta, és a felek között a teljesítési határidő vagy annak módosítása tekintetében a megállapodás létrejött.
3.2. A megadott teljesítési határidő a szerződés létrejöttétől, előleg fizetési kötelezettség esetén az előleg beérkezésétől kezdődik.
4. TERMÉKEK ÁTVÉTELE, TÁROLÁSI DÍJ, SZÁLLÍTÁS
4.1. A megrendelt Termékek átvétele a COMTHERM-ÉTA székhelyén lehetséges. Ettől eltérő magyarországi helyszínre történő kiszállítást a Weboldalon történő megrendelés esetén, illetve egyedi megállapodás alapján vállal a COMTHERM-ÉTA.
4.2. A Vevő a Termék átvételére más személyt is meghatalmazhat, illetve a Vevő által megbízott fuvarozót is a Vevő áruátvételre jogosult képviselőjének kell tekinteni. A Vevő köteles előre jelezni, ha az átvételre futárt küld, mert ez esetben az 5.2. pont szerinti csomagolási költséget számít fel a COMTHERM-ÉTA. E személyek az átvétel során a Vevő teljes körű képviselőiként járnak el, így az általuk megtett vagy meg nem tett nyilatkozat a Vevő nyilatkozatának vagy nyilatkozata hiányának minősül. A Termékek átvételéhez a megrendelésszám bemutatása szükséges.
4.3. Átvételi határidő
A Vevő köteles a raktáron lévő terméket a megrendelés visszaigazolásától, raktáron nem lévő terméket az átvételi / készrejelentési értesítéstől számított 5 munkanapon belül átvenni. Az átvételi határidő eredménytelen leteltét követően a COMTHERM-ÉTA jogosult a szerződéstől, illetve annak nem teljesített részétől elállni. A COMTHERM-ÉTA jelen rendelkezés szerinti elállása esetén a Vevő köteles továbbá a COMTHERM-ÉTA részére meghiúsulási kötbért fizetni, amelynek összege az át nem vett Termékek bruttó vételára 25%-ának megfelelő összeg.
4.4. Kiszállításra vonatkozó eltérő szabályok
4.4.1. Ha ugyanazon Vevőtől több megrendelés is érkezik, ezek a szállítási díj szempontjából külön kerülnek figyelembevételre.
4.4.2. Amennyiben az előzetesen jelzett szállítási idő előreláthatólag nem tartható, a COMTHERM-ÉTA vagy a szállítást végző partnere a Vevőt erről e-mailben, soron kívül fogja tájékoztatni a szállítás várható idejének megjelölésével. Amennyiben a szállítás idejének módosulását a COMTHERM-ÉTA vagy a szállítást végző partnere ilyen módon előre jelzi, akkor a szállítás nem minősül késedelmesnek.
4.4.3. Ha a megadott címre az első kézbesítés sikertelen, az ismételt kézbesítés érdekében felvesszük a kapcsolatot a Vevővel.
4.4.4. A Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben neki felróható okok miatt a kiszállítás kétszer sikertelen, vagy a Vevő részére megküldött „Megrendelés visszaigazolás” e-mail vagy Termék beérkezés e-mail elküldésétől számított 2 héten belüli időpontot a kiszállításra nem tud megjelölni a Vevő, a COMTHERM-ÉTA jogosult a Szerződéstől elállni. A Vevő által ilyen okból át nem vett termékek visszaszállításra kerülnek a COMTHERM-ÉTA-hoz, amely a COMTHERM-ÉTA számára plusz költséget jelent. Emiatt ilyen esetekben a Termékek már esetlegesen kifizetett ára visszatérítésre kerül és a COMTHERM-ÉTA jogosult eldönteni, hogy a szállítás költsége levonásra kerül-e a visszatérítendő összegből vagy sem.
4.5. Minőségi ellenőrzés
4.5.1. A Termék mennyiségét és épségét a Vevő köteles késedelem nélkül ellenőrizni.
4.5.2. A fogyasztónak nem minősülő Vevő a szállítólevél aláírásával igazolja a termékek átvételét, és hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak. A COMTHERM-ÉTA ebben az esetben, a szállítólevél aláírása után nem fogad el reklamációt mennyiségi vagy olyan minőségi hiba miatt, amely átvételkor felismerhető lett volna.
5. A VÉTELÁR
5.1. A Termékek feltüntetett vételára nem tartalmazza az esetleges szállítás, összeszerelés, beüzemelés költségeit.
5.2. Személyes átvétel esetén a Termékek átadása az eredeti, gyári csomagolásukban történik. Igény esetén külön díj felszámítása ellenében a COMTHERM-ÉTA a Termékeket szállításra előkészített csomagolással látja el. Ha a Vevő a Termékek átvételére futárt bíz meg, a futár a Termékeket szállításra alkalmas csomagolásban veszi át. Ezen csomagolást a COMTHERM-ÉTA külön díj felszámítása ellenében biztosítja. A Vevő köteles ezért előre jelezni, ha a Termékek átvételére futárt küld. Amennyiben pedig a Termékek kiszállításáról a COMTHERM-ÉTA gondoskodoik (pl. Webáruházban történt rendelésnél kiszállítás választása), a Termékeknek a szállításhoz szükséges csomagolásáról a COMTHERM-ÉTA gondoskodik. Ez esetben a csomagolási díjat a szállítási díj magában foglalja.
5.3. A COMTHERM-ÉTA az esetleges árváltoztatás jogát fenntartja. Az árak változása természetesen a már létrejött szerződésekre nem terjed ki.
5.4. A COMTHERM-ÉTA jogosult továbbá a már kiadott egyedi ajánlatokban szereplő árat is módosítani, amennyiben az árváltoztatást az árajánlat közlésekor nem ismert tényező vagy ismert tényező jelentős változása indokolja (pl. árfolyam-, vámtarifa-, adó-, illetékváltozás, állami beavatkozás, stb.). A már létrejött szerződéseket ez nem érinti.
6. FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. Fizetési mód, fizetési határidő, tulajdonjog fenntartás
6.1.1. A Termékek vételárának kifizetése átutalással előre vagy átvételkor készpénzzel vagy bankkártyával történő fizetéssel történik. Utólagos átutalásra kivételesen, egyedi megállapodás alapján kerülhet sor, és ez esetben a fizetési határidő - eltérő megállapodás hiányában – az átvételtől számított 8 nap.
6.1.2. Fizetési késedelem esetén a Vevő a törvényes mértékű késedelmi kamat, valamint fogyasztónak nem minősülő vevő esetén ezen felül a behajtási költségátalány megfizetésére köteles.
6.1.3. Amennyiben a Vevő 15 napot meghaladó fizetési késedelembe esik, és fizetési kötelezettségének a COMTHERM-ÉTA részéről ezt követően küldött, 8 napos póthatáridőt tartalmazó felszólítása ellenére sem tesz hiánytalanul eleget, a COMTHERM-ÉTA jogosult az érintett szerződéstől és a Vevővel fennálló összes, még nem teljesült szerződésétől is elállni. A COMTHERM-ÉTA jelen pont szerinti elállása esetén a Vevő köteles az általa esetlegesen előzetesen átvett Termékeket az elállás közlésétől számított 5 napon belül a COMTHERM-ÉTA részére visszaszolgáltatni, és ezen túlmenően köteles az elállással érintett termékek bruttó összege 25%-ával egyező mértékű meghiúsulási kötbért is fizetni. Amennyiben a Vevő a Terméket hiánytalan, sértetlen állapotban, eredeti csomagolásában nem tudja visszaszolgáltatni, a Termék ellenértékét köteles a COMTHERM-ÉTA részére megtéríteni.
6.1.4. Előleg esetén a COMTHERM-ÉTA a teljesítést nem köteles megkezdeni mindaddig, amíg az előleget a Vevő meg nem fizette.
6.1.5. A Termék tulajdonjogát a COMTHERM-ÉTA a vételár teljes kifizetéséig fenntartja. A Vevő a Termékkel a tulajdonjog fenntartás ideje alatt nem jogosult rendelkezni, ekként azt nem terhelheti meg, nem adhatja biztosítékba és nem adhatja tovább, valamint köteles a COMTHERM-ÉTA-t minden olyan eseményről értesíteni, mely a Termék minőségét ill. állapotát vagy a tulajdonjogát érinti vagy veszélyezteti.
6.2. Webáruházra vonatkozó eltérő rendelkezések
6.2.1. A Webáruházban történő vásárlás esetén a Vevő bankkártyás vagy utánvétes fizetés között választhat. Bankkártyás fizetés választása esetén a vásárlás végösszege a megrendelés leadásával egyidejűleg esedékes, annak teljesítése a megrendelés érvényességének feltétele. Utánvéttel történő fizetés választása esetén a fizetés a Termék(ek) átvételével egyidejűleg esedékes.
7. A FOGYASZTÓK ELÁLLÁSI JOGA
A fogyasztónak minősülő Vevőket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá eső esetben a rendelet szerinti elállási jogok illetik meg, amelyek részletes ismertetését a COMTHERM-ÉTA a Fogyasztók részére szóló kiegészítő tájékoztatójában foglalta össze.
8. EGYEBEK
8.1. A COMTHERM-ÉTA kijelenti, a Vevő pedig kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben jogszabály vagy az ÁSZF nem ír elő papír alapú írásbeli kommunikációt a COMTHERM-ÉTA és a Vevő között, abban az esetben a felek elfogadják az e-mail üzenetet írásbelinek. A Felek a fentieket arra tekintettel kötik ki, hogy kifejezetten tudomásul veszik, a köztük létrejött jogviszony alapja túlnyomórészt az elektronikus együttműködés (Termékek megrendelése online vagy e-mailben történő kapcsolattartás útján).
8.2. Fogyasztónak nem minősülő Vevővel történő szerződéskötés esetén a COMTHERM-ÉTA a szerződésszegésért való felelősségének mértékét a szerződésszegéssel érintett termékek nettó vételárának megfelelő összegben korlátozza azzal, hogy a COMTHERM-ÉTA semmilyen körülmények között nem tehető felelőssé bármilyen természetű vagy típusú közvetett, vagy következményes károkért, elmaradt haszonért, valamint nem vagyoni kárért (sérelemdíj). A jelen felelősségkizárás, illetve korlátozás a szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségre nem alkalmazható.
8.3. A COMTHERM-ÉTA Weboldala részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai: cégnév: RackForest Zrt. (székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11. 5.em B05001., weboldal: https://rackforest.com/, e-mail: info@rackforest.hu, telefonszám: +36-1-211-0044)
8.4. Jelen ÁSZF mellékletét képezik és ezzel együtt értelmezendőek a Felhasználási Feltételek és Jogi nyilatkozat, a Fogyasztók részére szóló kiegészítő tájékoztató elnevezésű dokumentumok, amelyek a Weboldalon érhetőek el.
8.5. Az itt nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.
8.6. A COMTHERM-ÉTA kizárja az Egyesült Nemzeteknek az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló, Bécsben, az 1980. évi április hó 11. napján kelt Egyezménye kihirdetéséről szóló 1987. évi XX. tvr. alkalmazását.
Fogyasztók részére szóló kiegészítő tájékoztató
1. A FOGYASZTÓKAT MEGILLETŐ 14 NAPON BELÜLI ELÁLLÁSI JOG
1.1. A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Webshop-on, illetve telefonon, e-mailen keresztül megkötött szerződéstől kivéve:
- olyan nem előre gyártott Termék esetén, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezetten kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó egyedi igényeire szabtak;
- olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából, amelynél a COMTHERM-ÉTA Kft. a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi őt fel.
1.2. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megvásárolt Terméket átvette. Ha a Fogyasztó egyszerre több Terméket rendelt meg, akkor ezek közül egy vagy több, illetve akár az összes tekintetében is elállhat a Szerződéstől. Amennyiben több Termék esetén azok átvételi időpontja eltérő, a 14 napos elállási határidő a teljes szerződés vonatkozásában az utoljára átvett Termék átvételétől számítódik.
1.3. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja, illetve a szerződés megkötését megelőzően a szerződéskötésre irányuló ajánlatát visszavonhatja.
1.4. A Fogyasztó elállási nyilatkozatából egyértelműen ki kell derülnie, hogy mely Termék(ek)re vonatkozóan gyakorolja elállási jogát.
1.5. Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a COMTHERM-ÉTA Kft-hez (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek bármelyikére vagy akár személyesen is átadhatja.
postai cím : COMTHERM-ÉTA Kft. (1097 Budapest, Gubacsi út 30/a.)
e-mail: comtherm @ comtherm.hu
A Fogyasztó ebből a célból felhasználhatja a jelen tájékoztató 1. számú mellékletében szereplő elállási nyilatkozat-mintát is.
1.6. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A nyilatkozat elküldési idejét a Fogyasztónak kell bizonyítania.
1.7. A COMTHERM-ÉTA Kft. e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
1.8. Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a COMTHERM-ÉTA Kft-nek vagy a COMTHERM-ÉTA Kft. által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Fogyasztó kérésére a COMTHERM-ÉTA Kft. gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a visszaszállítás közvetlen költsége ebben az esetben is a Fogyasztót terheli.
1.9. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a COMTHERM-ÉTA Kft. visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a COMTHERM-ÉTA Kft. által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során a COMTHERM-ÉTA Kft. az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a COMTHERM-ÉTA Kft. mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a Terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg azonban a COMTHERM-ÉTA Kft-t a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a Terméket maga fuvarozza vissza.
1.10. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a COMTHERM-ÉTA Kft. az elállási joggal érintett Termék vételárának visszatérítése során érvényesítheti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonhatja. Ennek elmaradása esetén a COMTHERM-ÉTA Kft. fenntartja jogát arra, hogy az értékcsökkenés megtérítését később követelje. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett Termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.
2. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
2.1 Kellékszavatosság
2.1.1. A Fogyasztó a COMTHERM-ÉTA Kft. hibás teljesítése esetén a COMTHERM-ÉTA Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
2.1.2. A Fogyasztó - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igénnyel élhet:
• Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a COMTHERM-ÉTA Kft-nek - a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
• ha a COMTHERM-ÉTA Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve, ha a Fogyasztónak a kijavításhoz / kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a COMTHERM-ÉTA Kft. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja vagy – végső esetben - elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A hiba jelentéktelen jellegének bizonyítása a COMTHERM-ÉTA Kft-t terheli.
2022. január 1. napjától kezdőden az ingó dolognak minősülő áru adásvétele esetén a fogyasztó a hibát a COMTHERM-ÉTA Kft. költségére nem javíthatja, illetve mással nem javíttathatja ki.
2.1.3. A fentieken túl a Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a COMTHERM-ÉTA Kft. nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021. (VI. 30. Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy ha a COMTHERM-ÉTA Kft. megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét arra hivatkozással, hogy a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy az aránytalan többletköltséget eredményezne a COMTHERM-ÉTA Kft-nek, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a COMTHERM-ÉTA Kft. megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a COMTHERM-ÉTA Kft. nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a COMTHERM-ÉTA Kft. észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
2.1.4. A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a COMTHERM-ÉTA Kft. nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
2.1.5. A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a COMTHERM-ÉTA Kft. adott okot.
2.1.6. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a COMTHERM-ÉTA Kft-vel közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
2.1.7. A Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
2.1.8. A Fogyasztó kellékszavatossági igényét a COMTHERM-ÉTA Kft-vel szemben érvényesítheti.
2.1.9. A teljesítéstől számított egy éven belül felfedezett hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt, kivéve, ha ez a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A vélelem fennállása esetén a COMTHERM-ÉTA Kft-t terheli annak bizonyítása, hogy a hiba a Termék átadás-átvételét követően következett be, és így azért nem tartozik kellékszavatossággal. Az egy éven túl közölt igény esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Termékben a hiba már az átadás-átvételkor megvolt. A Fogyasztó köteles továbbá minden esetben bizonyítani, hogy a Terméket a COMTHERM-ÉTA Kft-től vásárolta és mikor.
2.1.10. A Fogyasztót terhelő bizonyítási kötelezettség esetén a Fogyasztó köteles a kellékszavatossági igénybejelentéssel egyidejűleg az állítását megalapozó bizonyítékokat a COMTHERM-ÉTA Kft. rendelkezésére bocsátani, valamint köteles az érintett Termék COMTHERM-ÉTA Kft. általi megvizsgálását lehetővé tenni. A COMTHERM-ÉTA Kft. vállalja, hogy a szavatossági igényt haladéktalanul, lehetőség szerint 15 napon belül kivizsgálja.
2.2. Termékszavatosság
2.2.1. A Fogyasztó a Termék hibája esetén - választása szerint – az előzőek szerint meghatározott kellékszavatossági igény helyett az alábbi termékszavatossági igényt érvényesítheti.
2.2.2. A Termék a termékszavatossági igény szempontjából akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.2.3. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
2.2.4. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.2.5. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a Termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
2.2.6. A gyártó (forgalmazó) mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
• a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania a fentiek közül.
2.2.7. A COMTHERM-ÉTA Kft. felhívja a figyelmet arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.
2.3. Jótállás
2.3.1. Hibás teljesítés esetén a COMTHERM-ÉTA Kft. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 Korm. rendelet alapján fogyasztónak eladott és a rendelet hatálya alá tartozó termék esetén jótállásra köteles.
2.3.2. A jótállás időtartama
a) 10.000,- forintot elérő, de 100.000,- forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100.000,- forintot meghaladó, de 250.000,- forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250.000,- forint eladási ár felett három év.
2.3.3. A jótállási idő a Termék Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a COMTHERM-ÉTA Kft. vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben viszont a Fogyasztó a Terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási idő kezdő időpontja a Termék átadásának napja.
2.3.4. A Termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
2.3.5. A Fogyasztó a jótállási jogokat a jótállási idő végéig a COMTHERM-ÉTA Kft-nél közvetlenül a jótállási jeggyel, illetve számlával érvényesítheti.
2.3.6. Ha a jogszabályban meghatározott kötelező jótállási időtartam alatt a Termék első alkalommal történő javítása során a COMTHERM-ÉTA Kft. részéről megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
2.3.7. Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a Termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a Terméket a COMTHERM-ÉTA Kft. költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
2.3.8. Ha a Termék kijavítására a kijavítási igény COMTHERM-ÉTA Kft. részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a COMTHERM-ÉTA Kft. köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
2.3.9. Ha a Fogyasztó a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a COMTHERM-ÉTA Kft. nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
2.3.10. A COMTHERM-ÉTA Kft. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem felel továbbá a COMTHERM-ÉTA Kft., ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.
2.3.11. A Fogyasztót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellék- és termékszavatossági jogoktól függetlenül is megilletik.
3. PANASZKEZELÉS
A Fogyasztó esetlegesen felmerülő panaszát, problémáját a COMTHERM-ÉTA Kft. elérhetőségein szóban vagy írásban közölheti.
- Írásbeli panaszt a COMTHERM-ÉTA Kft. 15 napon belül kivizsgálja, és arra írásos választ ad a Fogyasztó által megadott e-mail vagy postai címre.
- A szóbeli panaszt a COMTHERM-ÉTA Kft. azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a COMTHERM-ÉTA Kft. a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és a panaszt 15 napon belül írásban megválaszolja a Fogyasztó által megadott email vagy postai címre.
4. BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
4.1. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a Fogyasztó a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulhat. A Fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a COMTHERM-ÉTA Kft. székhelye szerinti békéltető testület rendelkezik illetékességgel. A Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az előzőekben írtak szerint illetékes békéltető testület helyett a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testülethez is benyújtható a kérelem.
4.2. Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén valamennyi megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.
4.3. A COMTHERM-ÉTA Kft-t a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
4.4. A COMTHERM-ÉTA Kft. székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99..
Postai cím: 1253 Budapest, Pf.:10.,
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Telefonszáma: +36 (1) 488 21 31
További békéltető testületek elérhetőségei: https://bekeltetes.hu
5. ONLINE VITARENDEZÉS
A Fogyasztónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszának bíróságon kívüli rendezését online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
6. EGYÉB
A COMTHERM-ÉTA Kft. nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex-szel.
Budapest, 2023. november 2.
COMTHERM-ÉTA Kft.